Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Petuah Almarhum Abu Tumin dalam Bahasa Aceh

Abu Tumin dan Abu Kuta Krueng 


PETUAH ABU TUMIN

Oleh Tgk Muhammad Mahfudh Ahmad, MA



Alhamdulillah pengajian kitab Tuhfatul Muhtaj juz 2 bersama Abu Tumin setiap pagi Sabtu di Dayah Darul Munawwarah Kuta Krueng Ulee Gle Pidie Jaya telah dimulai kembali hari ini.

Beberapa petuah yang disampaikan beliau antara lain:

"Kewajiban di atas umat ada dua; meurenoe dan peurenoe. Peurenoe lebih payah dari pada meurenoe. Menye gohlom jeut, bek galak bak jak peurenoe. Ifta lebih payah dari pada peurenoe, karena menye salah bak ta ifta abeh medausa dum ureung. Umpama ban ditanyeng pue na ret thalaq menye lagee nyan dikhen. Tajaweub hana. Padahai sebenarnya na. Maka dup na ureung ka dimezina gara2 salah bak tajaweub. Maka nyan beu hati hati"

"Na ureung yang peugah nyoe tanyoe yang beut kitab nyoe hana mufom hakikat. Awak nyan watee ka meugawang gawang dan hana mupue jaweub le kadipegah kamoe katrok bak hakikat. Pane nye lagee nyan. Yang butoi adalah hakikat tidak bisa dilepaskan dari syari'at. Nyoe tanyoe tabeut kitab, jinoe syari'at jinoe merempek hakikat. Menye na rencana jak mita hakikat di luar dari syari'at nyan lagee ureung jak mita santan ken bak boh u. Ho neujak teungku? Kujak mita santan bak boh lipah" Lanjut Abu Tumin sambil bertamsil.

Di akhir pengajian, untuk keberkahan Abu Tumin mempersilahkan Abu Kuta Krueng untuk berdoa. Setelah membaca doa Abu Kuta mengakhirinya dengan membaca shalawat badar dan diikuti oleh ratusan guru guru peserta pengajian. Allahu Akbar...

Semoga Allah SWT senantiasa melimpahkan rahmat dan keberkahan-Nya untuk para ulama dan memberi hidayah kepada kita semua untuk mengikuti suri teladan mereka. Aamiin.

Ulee Gle, 1 Zulqa'dah 1439 H/ 14 Juli 2018

Posting Komentar untuk "Petuah Almarhum Abu Tumin dalam Bahasa Aceh"